poniedziałek, 15 maja 2017

Ogród Sensoryczny część I.

Upłynęło wiele czasu od mojego ostatniego wpisu, chodź moją blogową aktywność ostatnimi czasy mocno zaniedbałem to wraz z początkiem pierwszych cieplejszych dni ruszyłem pełną parą z pracą nad nowym projektem.

Inspirowany ogrodami leśnymi, uprawami współrzędnymi, rozwiązaniami permakultury oraz własnymi doświadczeniami postanowiłem założyć na powierzchni ok. 30 arów ogród użytkowy. Kształt ścieżek i wzniesionych grządek inspirowany jest złotym podziałem, dokładniej to jego graficznym zapisem który jest spiralą.


Ogród ma pełnić kilka podstawowych funkcji.

1. Produkcja biopaliwa w postaci masy drzewnej do zasilenia kotła grzewczego w domu jednorodzinnym. Dlatego ok 40 % powierzchni ogrodu będą zajmowały drzewa, w tym wypadku jest to wierzba energetyczna odmiana  Salix viminalis.


Jest to szybko przybierająca na masie odmiana wierzby która raz posadzona będzie plonowała przez 25- 30 lat przy corocznych zbiorach.

2. Produkcja pełnowartościowej,  zdrowej żywności. Już dziś wysiane z początkiem marca rzodkiewki wzbogacają dietę naszej rodziny.





1 komentarz: